Vzdělávací oblast | Vzdělávací obor (vyučovací předmět) | Ročník | Celkem | z toho disponibilní hodiny | |||||||||
1. | D | 2. | D | 3. | D | 4. | D | 5. | D | ||||
Jazyk a jazyková komunikace | Český jazyk a literatura | 7 | 2 | 7 | 3 | 7 | 3 | 6 | 1 | 6 | 1 | 43 | 10 |
Anglický jazyk | 3 | 3 | 3 | 9 | 0 | ||||||||
Matematika a její aplikace | Matematika | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 24 | 4 | |
Informační a komunikační technologie | Informatika | 1 | 1 | 0 | |||||||||
Člověk a jeho svět | Prvouka | 2 | 2 | 2 | 6 | 0 | |||||||
Vlastivěda | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | ||||||||
Přírodověda | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | ||||||||
Umění a kultura | Hudební výchova | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 0 | |||||
Výtvarná výchova | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 7 | 0 | ||||||
Člověk a zdraví | Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 10 | 0 | |||||
Člověk a svět práce | Pracovní činnosti | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 0 | |||||
Celkem | 18 | 2 | 18 | 4 | 21 | 4 | 22 | 3 | 23 | 3 | 118 | 16 | |
20 | 22 | 25 | 25 | 26 |
Vzdělávací oblast | Vzdělávací obor (vyučovací předmět) | Ročník | Celkem | z toho disponibilní hodiny | |||||||
6. | D | 7. | D | 8. | D | 9. | D | ||||
Jazyk a jazyková komunikace | Český jazyk a literatura | 4 | 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | 19 | 4 | |
Anglický jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 | 0 | |||||
Druhý cizí jazyk | 2 | 2 | 2 | 6 | 0 | ||||||
Matematika a její aplikace | Matematika | 3 | 2 | 4 | 0 | 4 | 1 | 4 | 1 | 19 | 4 |
Informační a komunikační technologie | Informatika | 1 | 1 | 0 | |||||||
Člověk a společnost | Dějepis | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 8 | 1 | |||
Občanská výchova | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 0 | |||||
Člověk a příroda | Fyzika | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 8 | 2 | ||
Chemie | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | ||||
Přírodopis | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 7 | 1 | ||||
Zeměpis | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 7 | 1 | ||||
Umění a kultura | Hudební výchova | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 0 | ||||
Výtvarná výchova | 2 | 2 | 1 | 1 | 6 | 0 | |||||
Člověk a zdraví | Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 | 0 | ||||
Výchova ke zdraví | 1 | 1 | 2 | 0 | |||||||
Člověk a svět práce | Práce s technickými materiály | 1 | 1 | 1 | 0 | ||||||
Příprava pokrmů | 1 | 0 | |||||||||
Volba povolání | 1 | 1 | 0 | ||||||||
Volitelné předměty | viz Poznámky k učebnímu plánu | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 1 | 4 | 4 | ||
Celkem | 25 | 4 | 27 | 3 | 26 | 6 | 26 | 5 | 122 | 18 | |
29 | 30 | 32 | 31 |
Vyučovací předmět Druhý cizí jazyk je vyučován jako povinný od 7. ročníku s dvouhodinovou týdenní dotací. V rámci vzdělávací oblasti "Svět práce" je v 6. a 9. ročníku zařazen v jednom pololetí vyučovací předmět Příprava pokrmů a ve druhém pololetí vyučovací předmět Práce s technickými materiály.
- V 7. – 9. ročníku si každý žák vybírá z nabídky volitelných předmětů platné pro daný školní rok. Počet hodin volitelných předmětů v daném ročníku je stanoven učebním plánem.
- Žáka do volitelného předmětu přihlašuje jeho zákonný zástupce, a to písemnou formou.
- Výběr volitelného předmětu je platný po celý školní rok, během školního roku nelze již zvolené volitelné předměty měnit.
- Vzhledem k tomu, že volitelné předměty reflektují schopnosti, zájmy i nadání jednotlivých žáků, vyučují se v menších skupinách.
- Skupina volitelného předmětu je otevřena při minimálním počtu 10 a maximálním počtu 30 žáků.
- Počet žáků ve volitelném předmětu, který je realizován ve specializované učebně, je dán kapacitou učebny.
Seznam nabízených volitelných předmětů:
Informatika, | Seminář z dějepisu, | Seminář z přírodopisu, | Seminář ze zeměpisu, |
Seminář z fyziky, | Seminář z chemie, | Seminář z matematiky, | Osobnostní výchova, |
Finanční gramotnost, | Technické činnosti, | Mediální výchova, | Konverzace v anglickém jazyce, |
Užité výtvarné techniky, | Vaření, | Sportovní výchova, | Seminář z českého jazyka, |
Matematicko-fyzikální seminář |
Výuku lze organizovat i jinak než ve vyučovacích hodinách (výuka v bloku). Při organizaci výuky jinak než ve vyučovacích hodinách (výuka v blocích) a při akcích souvisejících s výchovně vzdělávací činností školy jsou délka přestávek a ukončení vyučovací jednotky stanoveny podle charakteru činnosti a s přihlédnutím k základním fyziologickým potřebám žáků (např. výtvarná výchova, pracovní činnosti, některé volitelné předměty).
Školní řád a školní vzdělávací program jsou k dispozici na veřejně přístupném místě ve škole (jsou uloženy spolu s dalšími dokumenty školy v elektronické podobě na veřejně přístupném stolním počítači ve vstupní hale školy).