Podzim na Sanatorce – badatelsky orientovaná výuka

Akce/foto

Ve čtvrtek 7. října se třída V. B s paní učitelkou Alenou Rýznarovou vydala k Sanatorce na přírodovědný program Podzim na Sanatorce. Připravila ho pro nás paní Mgr. Renata Čechová z organizace vÚžasu z. ú.

Protože se jednalo o badatelsky orientovanou výuku, tak si žáky nejdříve otestovala, zda z nich budou dobří vědci. Předpokladem úspěchu bylo zjištění jejich hmatu, čichu a zraku. Podle hmatu poznávali různé předměty v krásných ručně pletených ponožkách. Zvuky nebyly zrovna nejlehčí. Mimo jiné museli poznat například kousnutí do jablka nebo škrtnutí zápalkou. Naposledy si zrakem prohlédli předměty, které vysypali z ponožek a určovali jejich názvy. Nejsložitější bylo poznat mořský korál. Potom se rozdělili do tří badatelských týmů. První tým hledal v parku kvetoucí rostliny a určoval jejich názvy podle svých znalostí nebo pomocí herbáře a atlasu rostlin. Druhý tým vyhledával keře a třetí listy stromů. Každý tým si přichystal prezentaci svého bádání a vzájemně je dalším týmům představil. Všichni se zapojili s nadšením a po celou dobu ve skupinách spolupracovali.                               

Alena Rýznarová

Postřehy žákyně Laury Mikulášové

Paní Renata Čechová si nás nejdříve otestovala, jestli se můžeme stát vědci. Vyzkoušela náš hmat, sluch a zrak. Potom jsme byli rozděleni na tři skupiny, které jsme si sami pojmenovali, Trpaslíci, Ztraceni v čase a Stromy v podzemí. Za úkol jsme měli hledat různé rostliny kolem Sanatorky, pojmenovávat je podle herbářů a atlasů rostlin, keřů a stromů. Nakonec jsme si řekli, jak se rostliny, stromy a keře jmenují. Své práce jsme ukázali dalším dvěma skupinám a oni nám.