CLIL = Content and Language Integrated Learning
V posledních dvou letech jsme začali používat metodu CLIL při výuce některých předmětů. CLIL je použití cizího jazyka jako prostředku komunikace a sdílení obsahu v nejazykovém předmětu. Prakticky CLIL znamená integraci anglického jazyka do jiných předmětů. Vytvořili jsme vždy souhrn cvičení, kde se stejné učivo probere česky i anglicky. Pro žáky je výhodné, že anglický jazyk použijí nejen v angličtině, propojí tak dva různé vyučovací předměty, ale hlavně použijí angličtinu přirozeně a prakticky. Tímto způsobem jsme zatím udělali hodiny dějepisu o Karlu IV., zeměpisu o světadílech Evropa, Afrika, Amerika a v matematice povrch a objem kvádru i krychle a nakonec zlomky. Jsme rádi, že ohlas žáků, kteří tyto hodiny absolvovali, byl velmi pozitivní, a proto pokračujeme. Připravujeme obecný zeměpis, základy chemie a celá čísla.
Markéta Sitová, Lenka Drásalová , Růžena Drásalová
Ohlasy našich žáků na CLIL:
„Objemy – je to zábavnější a člověka to chytne. Karel IV. – Dozvěděl jsem se i něco, co jsem nevěděl.“
„Nejvíc mě bavil Karel IV.“
„Angličtina v matematice… byla to zábava a něco jsem se naučil.“
„Matematika se mi líbila. Naučila jsem se nová slovíčka.“
„Umím použít slovíčka naučená v AJ i v zeměpise.“
„Bavilo mě to… naučila jsem se počítat zlomky anglicky.“
„Naučila jsem se nová anglická slova, které jsem neznala. Ty hodiny se mi líbily.“
„Naučil jsem se říct něco o světadílech anglicky.“
„Předměty, v nichž jsme se učili anglicky, byli velmi poučné.“