Vzdělávací oblast |
Vzdělávací obor (vyučovací předmět) |
Ročník |
Celkem |
z toho disponibilní hodiny |
|||||||||
1. |
D |
2. |
D |
3. |
D |
4. |
D |
5. |
D |
||||
Jazyk a jazyková komunikace |
Český jazyk a literatura |
7 |
2 |
7 |
3 |
7 |
3 |
6 |
1 |
6 |
1 |
43 |
10 |
Anglický jazyk |
3 |
3 |
3 |
9 |
0 |
||||||||
Matematika a její aplikace |
Matematika |
4 |
4 |
1 |
4 |
1 |
4 |
1 |
4 |
1 |
24 |
4 |
|
Informatika |
Informatika |
1 |
1 |
2 |
0 |
||||||||
Člověk a jeho svět
|
Prvouka |
2 |
2 |
2 |
6 |
0 |
|||||||
Vlastivěda |
1 |
1 |
2 |
4 |
1 |
||||||||
Přírodověda |
1 |
1 |
1 |
3 |
1 |
||||||||
Umění a kultura |
Hudební výchova |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5 |
0 |
|||||
Výtvarná výchova |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
7 |
0 |
||||||
Člověk a zdraví |
Tělesná výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
10 |
0 |
|||||
Člověk a svět práce |
Pracovní činnosti |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5 |
0 |
|||||
Celkem |
|
18 |
2 |
18 |
4 |
21 |
4 |
22 |
3 |
23 |
3 |
118 |
16 |
|
20 |
22 |
25 |
25 |
26 |
|
Vzdělávací oblast |
Vzdělávací obor (vyučovací předmět) |
Ročník |
Celkem |
z toho disponibilní hodiny |
|||||||
6. |
D |
7. |
D |
8. |
D |
9. |
D |
||||
Jazyk a jazyková komunikace |
Český jazyk a literatura |
4 |
1 |
4 |
3 |
2 |
4 |
1 |
19 |
4 |
|
Anglický jazyk |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
0 |
|||||
Druhý cizí jazyk |
|
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
6 |
0 |
|
Matematika a její aplikace |
Matematika |
3 |
2 |
4 |
4 |
1 |
4 |
1 |
19 |
4 |
|
Informatika |
Informatika |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
0 |
||||
Člověk a společnost |
Dějepis |
2 |
1 |
2 |
1 |
1 |
7 |
1 |
|||
Občanská výchova |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
0 |
|||||
Člověk a příroda
|
Fyzika |
1 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
7 |
2 |
||
Chemie |
0 |
0 |
1 |
1 |
2 |
4 |
1 |
||||
Přírodopis |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
7 |
1 |
||||
Zeměpis |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
7 |
1 |
||||
Umění a kultura |
Hudební výchova |
1 |
1 |
1 |
0 |
3 |
0 |
||||
Výtvarná výchova |
2 |
2 |
1 |
1 |
6 |
0 |
|||||
Člověk a zdraví |
Tělesná výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
0 |
||||
Výchova ke zdraví |
1 |
1 |
2 |
0 |
|||||||
Člověk a svět práce
|
Práce s technickými materiály |
1 |
|
|
|
|
1 |
|
1 |
0 |
|
Příprava pokrmů |
|
|
|
|
|
|
1 |
0 |
|||
Volba povolání |
|
|
|
|
1 |
|
|
1 |
0 |
||
Volitelné předměty |
viz Poznámky k učebnímu plánu |
|
|
0 |
2 |
0 |
1 |
0 |
1 |
4 |
4 |
Celkem |
|
25 |
4 |
27 |
3 |
26 |
6 |
25 |
6 |
122 |
18 |
29 |
30 |
32 |
31 |
|
Vyučovací předmět Druhý cizí jazyk je vyučován jako povinný od 7. ročníku s dvouhodinovou týdenní dotací. Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Další cizí jazyk je možné nahradit v nejlepším zájmu žáka-cizince vzdělávacím obsahem vzdělávacího oboru Cizí jazyk nebo vzdělávacím obsahem Češtiny jako druhého jazyka (lze využít Kurikulum češtiny jako druhého jazyka pro základní vzdělávání). V těchto případech se nejedná o podpůrné opatření, vzdělávací obsah se nahrazuje bez vytváření individuálního vzdělávacího plánu (IVP). Specifikem češtiny jako druhého jazyka je především to, že je žák vystaven silné potřebě naučit se už na velmi nízké úrovni pokročilosti specifickou slovní zásobu, která je určující pro školní prostředí.
V rámci vzdělávací oblasti "Svět práce" je v 6. a 9. ročníku zařazen v jednom pololetí vyučovací předmět Příprava pokrmů a ve druhém pololetí vyučovací předmět Práce s technickými materiály.
V 7. – 9. ročníku si každý žák vybírá z nabídky volitelných předmětů platné pro daný školní rok. Počet hodin volitelných předmětů v daném ročníku je stanoven učebním plánem. Žáka do volitelného předmětu přihlašuje jeho zákonný zástupce. Výběr volitelného předmětu je platný po celý školní rok, během školního roku nelze již zvolené volitelné předměty měnit. Vzhledem k tomu, že volitelné předměty reflektují schopnosti, zájmy i nadání jednotlivých žáků, vyučují se v menších skupinách. Skupina volitelného předmětu je otevřena při minimálním počtu 7 a maximálním počtu 24 žáků. Počet žáků ve volitelném předmětu, který je realizován ve specializované učebně, je dán kapacitou učebny.
Seznam nabízených volitelných předmětů:
Informatika, | Seminář z dějepisu, | Seminář z přírodopisu, | Seminář ze zeměpisu, |
Seminář z fyziky, | Seminář z chemie, | Seminář z matematiky, | Osobnostní výchova, |
Finanční gramotnost, | Technické činnosti, | Mediální výchova, | Konverzace v anglickém jazyce, |
Užité výtvarné techniky, | Vaření, | Sportovní výchova, | Seminář z českého jazyka, |
Matematicko-fyzikální seminář |
Výuku lze organizovat i jinak než ve vyučovacích hodinách (výuka v bloku). Při organizaci výuky jinak než ve vyučovacích hodinách (výuka v blocích) a při akcích souvisejících s výchovně vzdělávací činností školy jsou délka přestávek a ukončení vyučovací jednotky stanoveny podle charakteru činnosti a s přihlédnutím k základním fyziologickým potřebám žáků (např. výtvarná výchova, pracovní činnosti, některé volitelné předměty).
Školní řád a školní vzdělávací program jsou k dispozici na veřejně přístupném místě ve škole (jsou uloženy spolu s dalšími dokumenty školy v elektronické podobě na veřejně přístupném stolním počítači ve vstupní hale školy).